fredag 8 oktober 2010

Vilken härlig dag :-D

Det hela började vid 7- snåret som vanligt då jag ropade på mamma....
Jag hade sovit i min egen säng heeela natten ( vaknade till när mamma o jojo gick upp för de låt så mycket i dörrarna )
Mamma var rätt pigg för en gångs skull *hi hi hi*
Josephine hade oxå sovit gorr... från maten vid 22-tiden - vaknade vid 5... men då tyckte mamma att det var bara typ 2 timmar tills vi skulle upp ändå så hon "övertalade" jojo att somna om... med en hel del ´nappning sov hon faktiskt vidare :-D
Pappa fick sovmorron :-D

Vi drack välling o kaffe - bara mamma såklart - o tände ljus...
Det var jättemyyysiiigt
Vi väckte pappa efter att vi plockat ihop alla mina böcker som stått o bokhyööan i "biblioteket"
När vi åt frukost kom bestefar...
Vi satt o ritade en massa...
Han visade mig en kul grej  att man kunde rita av sin hand...
*hi hi hi* det kittlades mellan fingrarna när man ritade...

Sen gick vi upp på mitt o jojos rum allihopa...

Jag satt o hoppade på bestafars mage.... det var skoj... jag pratade en massa med bestefar... han gör en såmn massa kuliga ljud.
Sen sjöng bestefar fina sånger för mig... bla en som han sjöng när mamma var liten - *Langt ude i skoven*(?)...
Jag somnade... o det gjorde visst bestefar med <3

Medans sömntutorna slumrade i min säng fixade jag o mamma med hyllan...
Tills vidare har vi dessa blåa korgar... jättebra att samla sina saker i.
Mamma sorterade o sa vart jag skulle lägga sakerna...
Det blev såååå snyggt :-D




  
Härom dan fick jag en rockring av bestefar...
Det är en lite mindre än vanligt...
Mamma testade den idag o både jag o pappa skrattar så vi tappar andan...
Jag sa *mer mer mer* för hon var bara så kul att titta på *hi hi hi*
Pappa filmade men mamma säger att hon ska ta bort det... o att det beror på att den e så liten...
Sen kastade pappa rockringen så den snurrade en massa o kom tillbaka av sig själv.
Jag ylade av förtkusning så att mammas trumhinna sprack sa hon...
Det var superkul att jaga den.
Pappa hittade denna saken i källaren..
Jag var ganska nyfiken på den, men fick inte stoppa ner den i grillvanten :-(
För den nyfikne är detta en Parklöpare :-)
  
JAG HAR FÅTT MIN FÖRSTA TAND :-D
Den känns som en liten tagg... mamma säger att det inte är så konstigt att jag dregglat så mycket nu den senaste veckan...
Mitt fram på vänstersidan sitter den.
När jag blir stor o tappar den får jag säkert en fin guldpeng för den.... :-)

Vi åt kvällsmat o sen följde mamma med mig upp när jag skulle sova....
Go natt alla snälla...
<3

Ps; Tack bestefar för att du hjälpte mamma o pappa att göra vårt rum såååå snyggt
Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar