söndag 24 oktober 2010

JAG BLIR SÅÅÅ ARG!!!

Jag väckte mamma vid 7. Storasyster väcktes nog av mina morgontjut halv åtta.
Pappa hade jobbat så vi smög ner.
Vi drack som vanligt vår välling...
Mamma blir lite trött på att jag inte äter mer ibland...
Jag somnade ju vid 19,30 -> åt vid 18,30 typ.... o sov sen till 7 utan mat :-)
Men jag vill inte ha mer ön typ 100 ml ändå...
Mamma tycker att jag borde vara suuuuper hungrig...
Sen äter jag efter typ 2 timmar... men inte mer än 120 ca...
Fast när mamma slår ihop allt så blir det rätt bra i alla fall... fast hon har ioch för sig inte gjort det utan nattmålen.... hmmmmmm...
Mamma får kolla igen :-)

Jag o mamma försökte hitta *Mu* (mumin) på svtplay... men det fanns inga :-(
Jag har , till mammas stora förtkusning oxå blivit ett Mumin-fan :-)
Jag såg att mamma hade något muminigt på tradera fönstret som var öppet :-D
Kag o mamma åt lite corn flakes till frukost - det gillar jag.

Vi skulle väcka pappa men när vi kom upp var han redan vaken...
Då blev det en tredje frukost :-/... våra dagar blir lite knepiga fast sköna när pappa jobbat.

JAG BLIR SÅ ARG... när mamma är såååå seg...
Maten kommer inte fort nog :-(
Jag vill bara ha mer o mer o mer :-D
Idag tog mamma fram den där äckliga gulorange färgade kletiga smörjan igen....
Hon skulle stoppa i mig det IGEN.... hon e galen....
Men ...hmmm... smack smack.....
Det där var ju GOTT....
Jag slurpade i mig en hel tallrik gröt + 2 stora msk med gott aprikosmos :-D
Mamma säger att vi snart gått igenom vår gula period... saknas potatis... o kanske lite palsternacka.... sen kommer vi in på den gröna perioden...
Ska bli spännande :-)
Jag satt förresten det mesta av matningen i min fina stol... men sen blev jag lite arg o fick efterrätten i babysuttern istället...

Bestefar kom o hälsade på en sväng.. han o jag lekte lite... han jagade mig genom vardagsrummen... det var jätteskoj o jag ville inte att han skulle sluta....
Sen skulle han hjälpa pappa med maten o riva lite ost.... jag fick oxå hjälpa till.
Vi åt pasta med kasslersås *mmmmmm* o så drack jag mammas aprikosjuice... *mmmmm* - jag drack säkert 5-6 glas om inte mer :-D

Jag o mamma gick upp för att sova....
Jag hade jättesvårt att somna idag o mamma blev lite muttrig på mig....
Hon funderar fortfarande på min sovning mitt på dan....
Jag sov 25 minuter idag... å då spmnar jag sent o det tog nästan en timme...

Ja nu sover de små söta i alla fall....
Och jag undrar verkligen hur jag ska göra med sovandet mitt på dan....
Ska jag bara gå efter Alex så vill hon sova en stund vid16-17 tiden... men det går ju inte när man ska sova för natten sen...
sover hon inte är det en del gnäll... om vi inte hittar på en massa roliga saker förståss.... det har varit liite dåligt med det nu när vi inte varit helt friska kanske....
Försöka få henne att sova vid ett tror jag är dömt att misslyckas... men ska göra ett gott försök imorron...
Anledningen till att vi testar att sova igen är väl för att madamen kommit in i en hyggligt gnällig period.... ( har hotat med silvertejp, men det hjälper  inte hi hi hi)
Å så vaknar hon en del på nätterna.... mest av mardrömmar/ drömmar, men man måste ju testa sig fram...
Nu e vi ju friskare så då kanske dagarna blir lite mera aktiva o hon kanske inte vill sova....
Vi har sagt det att vill hon sova så vassego.... vill hon inte så är det ok....
Jag slutade visst oxå sova middag jättetidigt.... ligger kanske i generna det med :-D

Nä nu ska morsan oxå sova ....
Sov gott!
<3


3 kommentarer:

  1. Ush jag har också problem med sovandet med W ibland.. =/.. Han vill inte sova men det måste han annars har vi ett VRAK som är omöjlig...

    SvaraRadera
  2. A är inte så farlig bara man är sysselsatt... en av anledningarna till att jag tor att hon inte måste sova längre

    SvaraRadera
  3. Muminavsnitten finns på Youtube! Sök på "mumindalen"!!

    SvaraRadera