torsdag 21 oktober 2010

En soooolig Lördag o söndag

Imorse när vi kollade på termometern var det bara 0,0 Brrrrrr
Det såg kallt ut...

Vi vaknade vid 6,50 eller jag vaknade ... mamma tyckte att vi skulle sova lite till för det var ju mörkt ute....

Jag fick mat vid 22,00 typ... o sen år jag inte förrän 7 imorse :-D
Mamma hoppas att detta kan fortsätta sen när hostan e över med för då kanske vi får sova lite...
Hostade en hel del inatt med men mamma hoppade över bricanylen...
Imorse fick jag en dos medicin... det gick jättebra... jag smackade lite lätt hmmmm... den var lite go kanske... :-D

Bestefar vaknade o kom ner... han lekte lite med mig o storasyster,



sen var det frukost...
Jag fick sån där go gröt :-D

Bestefar åkte iväg till morbror Totto en sväng.
Vi väckte pappa o sen ville jag ha välling... kännde mig lyte trött så jag fick titta lite på tv.... o så somnade jag :-D

Lillasyster somnade hon med






Jag o mamma vaknade tio i sju idag... eller vi har varit vakna en del men det var då vi gick upp.
Vi tassade ner o tog morgonmedicin... jag bara smackar i mig den :-D, sen drack jag lite välling.
När vi var klara kom pappa o storasyster ner
Vi satt i biblioteket o myste... efter ett tag kom bestefar oxå ner o det blev frukost...
Alla utom mamma åt gröt... men jag somnade mitt i min :-/


Bestefar skulle ner till morbror Per idag... han målade kusin Victors rum.. det blev vitt o fint sa han.... precis som mitt rum :-D
Vi åt lite o sen gick vi ner till affären...

sen tog vi en sedvanlig sväng om våra ankor.
När jag hörde dem från bron sprang jag hela vägen dit :-D
De kommer alltid fram o säger hej. Mamma o pappa säger att de säger - Åh Jaaaa. nu kommer Alex med gott bröd... o det gör de nog *hi hi hi*


I affären hade vi köpt banan.
Jag åt en hel apelsin en hel banan o lite till på Jojos....
Jaa hon fick smaka på banan idag... det var verkligen smarrigt tyckte hon...
Hon åt typ 5cm banan som mamma mosade. Jag åt min hel, för jag e ju ingen bebis :-)

Jag var lite trött o grinig efter banan + välling så jag somnade i mammas knä...
Efter ett tag väckte mamma mig o bytte blöja o jamis.
Jag fick en dos av min medicin ... sen somnade jag igen.... men utan välling... den har mamma i kylskåpet så jag kan få den sen :-D

Nu ska vi grilla lite o sen titta på den nya Robin Hood filmen

Puss o kram alla vänner
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar