torsdag 28 oktober 2010

Tisdag

Jag vaknade redan kl 6,30 idag.... jag hörde Jojo som hade tappat nappen...
Mamma VÄGRAR gå upp innan 7 så vi låg o pratade lite i sängen o hade mysigt :-D
Vi fick varsin välling när vi kom ner...

Jag blev JÄTTEARG på mamma...
Hon tog mitt biltema reklamblad ifrån mig.... det var ju jättekul att slita i o prassla med :-D
Men hon var snäll sen så jag fick tillbaka det efter att jag tömt min vällingflaska...

Jag gick o sjöng på en sång...
"Lukla....Lukla.....Lukla"
Visst e den bra :-D

Pappa o bestfar kom hem :-D
O då gick jag, mamma o Jojo till bibblan...
Vi lånade muminböcker o en massa skivor...
Sen gick vi till affären o köpte mjölk o bananer.
Vi köpte lite fika med som vi tog när vi kom hem...

Efter kvällsmaten fick jag bananpengar av pappa....
Det är jättekul o jättegott med bananpengar :-D
Jag o pappa gick upp o somnade... båda två :_D

Jag ville inte riktigt sova... inte i vagnen iaf :-(
Jag vill helst ligga i någons famn o mysa....
Jag vill inte vara ensam heller... mamma säger att det är en ny fas.... det går över säger hon :-)
I pappas knä somnade jag iaf till slut....
Men vaknade sen igen :-(
Jag fick en liten skvätt mat för att kunna somna om...
Sen sov jag jämte mamma... då går det att sova :_D
Nattis alla andra nattugglor
<3
Dagens nya ord;
GUTTA - Gustav
BAJT -Bajs

Dagens favorit ord:
MO / MU - Mumin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar