tisdag 5 oktober 2010

i går... Josephine berättar

Vi hann inte berätta vad vi gjorde...
Men nu så....

Jag åt gröt som vanligt numera... mycket hamnade utanför, men det e ju så gott :-D
Mamma sa att vi inte ska ha den så rinnig idag, då kanske man inte blir så kladdig...

Pappa letade upp nåt som de kallar skruvar... de som bestefar sa fanns vid hyllorna...
Sen skruvade de ihop hyllan...
Två sektioner har kommit upp :-D
Den ska vi fylla med leksaker... men först ska den målas.... o innan dess slipas lite grann... pappa sa det för att vi inte ska få spingor när vi vill ha leksakerna....

Medans pappa gjorde mat satt mamma o gav mig välling... sen somnade jag o mamma o storasyster satt o läste.

Storasyster somnade snabbt... men jag var lite segare....
Jag hostar en massa med....
Mamma tror att sömnen beror på ny fas.....
Vet ni vad jag gör.....?
När jag sitter sådär skönt lutad mot kuddar DRAR jag mig upp själv i sittande.... jag orkar inte hålla kvar mig, men det e hu en bra börkan :-D

Natten som gick var lite tokig...
Jag åt
21,30
23,00
3,00
o sen gick vi upp kl 7,00
Vid 2,30 maten kunde jag inte riktigt somna om... det tog strax över en timme :-(
Till slut blev mamma trött på att stoppa in nappen o få avvriden axel, så jag fick ligga jämte henne i stora sängen... att hon inte fattar att det är det man vill...
Jag somnade, men då vaknade visst storasyster o var lessen... pappa gick in till henne...
FOLKVANDRINGSNATT :-D

Vad vi ska hitta på idag vet jag inte... städa lite kanske....?
Det får ni veta sen...
Kram o hej!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar