torsdag 21 oktober 2010

En regnig måndag

Pappa o jag gick ner i natt....
Pappa tyckte att mamma skulle få sova lite...
Han höll nästan på att bli galen på mih för jag puttade ut nappen hela tiden.
Till slut så somnade vi :-D

Mamma o jag vaknade inte förrän 7,50 :-D
Pappa fick gå upp o sova en liten stund extra.
Vi käkade välling o när det var dax för frukost så gick jag upp o väckte pappa.

Bestefar åkte ner till morbror Per för att måla...
På eftermiddan stack vi in till stan .
Pappa skulle till tandläkaren så han släppte av oss hos morbror.
Där var *weuwa* o *måja*
O vet ni vad världens sötaste katt - *titti* (Hello Kitty, funkar för alla katter :-D ) bor där.
Han heter Bamse o är bara en liten kattunge.
Jag klappade o matade o sprang efter honom.
Jag hittade en *boj* (boll) som man kunde *julla* (rulla) till katten.
Det var roooooligt

Sen åkte vi till affären.
Vi pantade en massa burkar o flaskor...
I affären fick jag en banan :-D

På vägen hem hann jag somna:-(
Men efter en tomat lite ost o lite dricka var det ok igen... kl var ju 18 eller strax efter så det var ju inte så konstigt om man var lite trött....
JAG FICK BALLONGER I AFFÄREN.
Kommer ni inte ihåg att mamma lovade det när den från banken gick sönder....
Pappa blåste upp en blå fin *boj*... den kan man *oiiiii* (kasta upp i luften)
Jag blev jätteglad när bestefar kom hem.
A; "Weuwa? .... JAAAAAA :-D"
Jag sprang ut i köket o visade honom min fina *boj*.

Mamma o jag gick upp för att sova sen...
Efter vällingen sa jag
A:"Min mamma"
M" Jaa... o du e min Alexandra"
A:"Mmmmmm"
Sen kunde jag vända mig om o somna med min katt
Nattis!

Ps: tyvärr dog mammas mobil på väg in mot stan så det blev inga bilder på mig o Bamse :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar