tisdag 26 oktober 2010

en högljudd måndag

Bestefar kom på morgonen/ förmiddan...
Han o pappa skulle åka ner till bestefar o hämta lite saker....
Mamma sa att det var orättvist för vi vill oxå åka utomlands :-D

Lukla kom hem till oss.... det var längesen vi sågs...
Vi lekte med leksakerna nere först...


Efter fikan gick vi upp på vårt rum o lekte...
"Lukla/ kykla"  (Lucas) spelade en massa på pianot o så sjöng vi om imse, tåg o bockar :-D

 Vi bjöd mammorna o Jojo på kaffe
 Jojo fick lite morot med :-D

Vi åt lite kasslerpasta o sen åkte "lukla" hem....
När mamma skulle ringa pappa hände nåt...
Jojo började gallskrika....
Mamma tittade på hennes hand o skällde som bara den på mig....
Jag hade gjort bitmärken på Jojos hand...
Jag skämdes jättemycket o gömde mig bakom händerna... sen ställde jag mig gråtande med huvudet i bokhyllan. Jag ropade på pappa, Weuwa o momo...
Jag gick till slut fram o blåste på Jojos hand å det var bra sa mamma sen fick jag sitta en stund i hennes knä o hon berättade varför hon blev så arg...

Jag o mamma fixade i köket, jag diskade.
Sen gick vi upp o stödade på mitt rum...
Jojo fick gröt o jag tog lite corn flakes.... bara lite för jag skulle ju ha välling sen...

Jojo o mamma följde med mig upp o jojo skulle sova jämte mig :-D
Jag hade svårt att somna, det tog typ 45 minuter... men det var bara för att det är sååå mysigt att ha lillasyster så nära... jag skulle klappa på hennes kind... pussa henne, hålla henne i handen o ge henne "sutten" när hon tappade den

Det e tur att pappa gjort en så bred säng för vi kunde ligga i rad allihopa....
Ytterst låg mamma, sen jojo o innerst låg jag.
Först somnade Jojo o strax däreftrer somnade jag med.
<3 Zzz zzz Zzzz zzzz zzz <3

Ps;
Dagens nya ord;
"Paj" = Pall
"Kicki" = kicki
Dagens favoritord:
"Lukla/ Kykla" = Lucas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar