torsdag 7 oktober 2010

*måj-måj*

Hmmm...
Vad gjorde vi igår egentligen....
Joooo... :-D
Jag o mamma degade... onte sån deg vi gjort innan utan med kött, kryddor skorpmjöl o massa annat...
Vi gjorde HAMBURGARE :-D
Jag plattade o fuxade o gjorde min egen lilla biff.

Pappa skulle handla något mera i affären så medans mamma gav Jojo lite välling så *kycklade* jag o pappa till affären.

Annars så myste vi mest allihopa....

Idag vaknade jag redan innan kl  hunnit bli 6...
Mamma hade nyss gått o lagt sig igen efter att hon gett Josephine välling...
Mamma sa till mig att vara tyst o sova för det var fortfarande mörkt ute o alltså därför mitt i natten...
Men jag somnade inte om sådär gott... utan ville helst prata mest...
Det ville INTE mamma... sen när kl var 7 gav mamma upp.
Hon hade tänkt ta med mig o jojo ner, men när min blöja var bytt sa pappa att hon skulle sova lite till... så jag Jojo o pappa gick ner istället....

Bestefar kom på förmiddan o vi åt lite frukost när jag hade gått upp o väckt mamma själv :-D
Vi provade lite spännen,,,
De var jättefina men jag har svårt att låte dem sitta kvar....



Sen *måja* *Weowa* / *Wewe* (bestefar) min säng.
Pappa *måj-måj* min hylla....
ALLT kommer att bli såååå snyggt :-D

Jag rotade lite sen på *pappe* o åt några russin... katten var självklart med



Jojo vill numera BARA sitta upp...
Hon blir arg om man kägger henne ner....
Halvsitter hon så drar hon sig bara upp hela tiden...
Små korta stunder har hon fått testa att sitta i vagnen...
 

Jag o mamma läste om Alladein som såg ut som Musse.... han hade en tjej o hon är *sessa*
Efter vi läst den boken sprang jag runt o sa *sessa* hela tiden....
Mamma säger att det bara bubblar ut ord... även om de ibland e konstiga :-D

Pappa tog ett lite suddigt kort på sängen som nu är grå o fin....
Vi ska lägga i saker i hyllan imorron så då blir det flera kort :-D
Kraaaaaaam!
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar