fredag 22 oktober 2010

*Hon satte foten i en potta.... Lalala lala lala*

Imorse gick jag, pappa o Jojo ber vid 7,30-8,00.
Mamma skulle få sova lite eftersom jag hade ooootroligt svårt att somna om efter en mardröm... o när jag väl somnat då vaknade Jojo.... Kl var visst närmare halv fyra fyra innan mamma fick somna....

När mamma kom ner käkade vi frukost, sen kom Weuwa o en annan gubbe som hette Hans.
De drack kaffe o jag tog ett rån :-D

Vi har förresten glömt det innan men nu kan vi berätta....
Jag kan stå på ett ben :-)

 Det blev hål på min gröna ballong så mamma o pappa fixade en ny röd :-D
Det verkar som om de har ett helt lager :-D

Bestefar o Jojo myste lite i soffan...

På eftermiddan åkte vi till Weuwas hus....
Han ska nämligen flytta lite närmare :-D
Det tycker jag ska bli skojigt...
Det var ett jättefint hus....

 I det högra fönstret ska jag o bestefar sitta o rita :-D

Där vill vi ha en koja sen*hi hi hi*
 Weuwa har en massa fina *te* (sten) vid sitt hus :-D

MEN
Vet ni varför mamma sjöng på titelsången....
Jag hittade ett par roliga saker lite här o där i huset.... jag tog upp en för att visa...
*PANG*
Då smällde den igen
Jag hade fastnat med tummen i en musfälla :-(
Det gjorde JÄTTEONT ...
O jag skrek som en stucken gris....
Tur att bestefar hade så många fina stenar som man kunde plocka för så glömde jag bort att det gjort ont...

När vi kom hem åt jag en apelsin o ett helt rör med bananpengar
*mmmmm*
Gott med frukt
Jojo fick gröt igen...
Idag har hon ätit gröt 2 ggr.
Mamma tänkte kolla hur Jojo sover på gröt...
Hon åt en massa.... 6 ,sk pulver blev det idag...(mamma hade skvätt i för mycket vatten så den blev rinnig, så hon var tvungen att slänga i en msk extra..)
Jojo slurpade i sig ALLT.

Sen skulle vi sova båda två
Nattis!

1 kommentar:

  1. Hej Alex. vet du vad mormor gjorde här om dagen?? skulle vara snäll mot en mus som kommit in på altanen. Tog den i svansen och skulle slänga ut den och vet du vad???????? den bet mig i fingret!!!! då skrek jag också.

    SvaraRadera