tisdag 12 oktober 2010

två dagar

Igår vaknade vi ganska tidigt. Mamma var inte på gott humör, hon hade varit vaken med Jojo halva natten.
Vi gick upp allihopa o myste...
*Weuwa* ( Bestefar) kom  lagom till frukpst...
Det är mysigt när han är här... o när han inte är det frågar jag efter honom hela tiden :D

Jag drar mig upp hela tiden...
O när pappa håller i mina händer så WIPS så sitter jag upp... det e superkul :-D
Mamma o jag har oxå tränat...
Snart sitter jag nog säger hon....
SPÄNNANDE!!!

Pappa åkte till macken för att kolla bilen... då åt jag o mamma lite go mannagrynsgröt med kanelsocker o *blö* (smör) ... det e sååå gott :-D
När mamma tittade bort tog jag hela smörklumpen o åt upp den :-D
*me me me* *blö*

När jag skulle lägga mig skulle pappa  läst en bok.... men jag var alldeles för trött....
Sov gott
Zzzz Zzzzz Zzz Zzzz

Idag var mamma på USSSELT humör igen...
Hon hade stått upp till kl var fem... sovit till 7 med en massa host på Jojo då med... o sen blev det inte mer....
Pappa blev lite trött på henne o skickade till slut upp henne till sängen...
Vi väckte henne efter 2,5 timme... då var hon som vanligt igen :-D

Mornror Per kom med sin stooora grävmaskin precis innan vi skulle åka till stan...
Han bjöd på sin macka men jag ville inte ha :-D

Vår nya BVC- tant är jättesnäll...
Hon plockade fram en massa leksaker till mig :-D
Hon heter Ulla...

Tant Ulla vägde o mätte mig idag...
Jag var 61 cm lång, vägde 6,3 kg, så mamma hade rätt på vikten o pappa kom närmast på längden... Hattmåttet låg på 46,8 bara + 0,6 cm på 2 veckor :-D
De säger att min panna buktar ut lite o att det är därför mitt mått blir så stort...
BVC Ulla skulle ringa till läkaren o kolla om de tänkt på att det skulle kunna vara suturerna som hårdnat lite för tidigt... hon hade nämligen haft en pojke som sett ut som mig innan... o han lät sådär i näsan som jag gör med....
Värt en koll tyckte mamma o pappa...
Sen skulle vi till Dr Damiella.
Hon lyssnade o petade i öronen o höll på att göra så jag kräkte...
Hon ville ge mig molipect... men då skulle man vara 2 månader äldre... jag fick Bricanyl istället... o så var det en annan tant som tänkte ta allt mitt snor med en stor tops... henne blev jag arg på...
Alla petade på min navel med som putar ut... ett litet navelbrock.... men det ska nog gå över av sig själv... vi ska hålla lite koll säger de...
Mamma sa att efter allt tryckande så såg det ut som om den krupit in lite :-D
Vi kanske ska fortsätta med att trycka...?
Det gör inte ont... det bara kittlas.

Vi åkte hem till Mysiga Engla sen.
Hennes hund Tilly är lite galen... men ändå så mysig ... hon e läskig, intressant farlig o härlig på samma gång :-D
Efter ett tag var hon inte lika läskig.
Vi fick go fika o sen fick jag ge Tilly lite godisbitar - Wow!!!
Jag ritade en massa på ett litet gult block jag fick låna....
Jag ritar massa *bi* ( bil)
Mamma lånade en konstig mackapär av Anette o så åkte vi hemåt...
Både jag o Jojo somnade
Så när vi kom hem gjorde mamma en välling o sen gick vi upp... jag drack upp min välling o somnade på 5 minuter...

Jag gillar tant Anette... o så har hon så fint hår att titta på :-D
Henne måste vi hälsa på igen :-D

Hemma hos Anette...





Alex somnade på vägen hem
Fin himmel ikväll
Både ute o inne :-D

Puss o Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar