lördag 6 augusti 2011

Tall Ship Races med familjen

Så här ser det hela ut uppifrån....
Vi myste först med sen frukost o sen gjorde vi oss iordning....
Vi åkte buss in 
JAG ÄGA BUSSEN
Det var många som skulle in till stan idag.

Sen strosade vi igenom stan....
Här går vi vid Svea o tittar mot parken på andra sifdn Nissan...
D'r fanns fina bollar....
Vi var tvugna att titta lite på dem från bron med :-D
Drn här båten var fin för där fanns en massa flaggor....
Denna var mammas favorit...
Ett riktigt piratskepp fast det var från tyssland...
folk folk folk
Jag var inne i ett liiitet grönt hus o kissade....
Baja-Maja kallade mamma det...
Jag tyckte det var lite äckligt där men jag var duktig o kissade änfå....
Vi provade minimunkar...
De var goa
Skoj att mamma lärde mig en ny sång imorse...
Jag vill ja munkar munkar...... :-)

Sen kom vi till
Kids- Zone....
Vi lekte en massa med ler-sanden...
Det var superkul o den var fin
Grön o rååååsa :-D
Pappa gjorde en sand-snögubbe
MAMMA VILL ÅKA DEN....
Åh,MAMMA ...DEN JAG ÅKA.....
Nja... får nog vänta ett år eller så ;-)
För alla mina fem fina stjärnor som jag samlat fick jag en jättefin blomma som snurrar i blåsten
(fast det är nog en påfågel egentligen)
Den e lila o råsa o såååå glittrig :-)
Jag lekte lite med leksaker....
Sen fiskade jag i en fiskedamm....
Min fisk var ett tomt paket pasta...
O när jag la det i rätt låda fick man beröm o present...
Jag fick en metrev som jag o pappa ska åka o fiska med :-D

Jag var på toa i ett annat litet grönt hus o där var inte lika äckligt....
Å sen var det ÄNTLIGEN min tur att få åka drak-ber-o-dalbanan :-D :-D :-D
Det var spånnande innan de satte igång.....
vagnen framför oss
Sen sa det SWISCH....
4 eller 5 varv tog den
HÄRLIGT
VILL ÅKA MEEEEEER
Men det blev inte mer...
Vi gick till sanden istället igen....
Jag blev lite trött på att gå där när jag började bli superhungrig....
Så mamma satte Jojo i selen så fick jag låna vagnen...
Det var nog skönt att skumpa på mammas rygg
Pappa testade lite golf men träffade tyvärr inte målet i vattnet...
På väg mot stan bestämde vi att vi skulle köpa mat
HAMBUJA O POMMIS
Vi väntade utanför medans pappa handlade
Sen tog vi med det till parken med fontänen :-D
Där e fint
Picknick på en parkbänk
Vår picknick-utsikt
Vår buss går precis där vid den parken....
Kattparken - men jag såg inga katter :-/
Pappa fyller på bensin på min blomma för den slutade snurra....
Jojo tyckte den var fin o kollade in den
Hon fick faktiskt låna den en stund
Sen var det bästa att ta den så hon inte skulle ta sönder den...
Förresten...
Både jag o mamma fick glasögon... men mina låg ju i vagnen o man får INTE ta av sig bältet när en buss kör...
Så jag fick låna mammas
Det var jättemysigt att vara på utflykt 

♥ . .))(
♫ .(ړײ) ♫.
♥ .«▓» ♥. PUSS O
♫ ..╝╚.. ♫. KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar