torsdag 23 september 2010

en sväng till stan

Vi håller på att göra oss iordning för en dag  på stan :-D
Man måste ju borsta sina tänder
när man ska iväg...

Coola lillasyster satt trygg i sin stol bak ned nanna...

Vi åkte å tittade på vår fina russelkana... den var JÄÄÄÄTTESTOOOOOR

Inne i stan köpte vi ett par svarta höstaltiga skor till mig... o ett par vinterkängor
De var jättefina
Å så fick jag en superhäftig mobil av pappa :-D
Vi åkte sen hem till Wille o hans pappa o fikade lite...
Mamma skulle byta min blöja o bad pappa gå ut o hämta skötväskan...
Mamma öppnade den o...*NEEEJ*
Mamma hade tagit pappas jobbeväska... så allt som fanns i den var en skyddsväst o walkie- talkies :-/
Som tur var hade Wille rätt så bra storlek på sina "uppisar" så vi lånade.

Sen åkte vi till affären o handlade en massa blöjor o en massa välling
Jojo fick en etta välling o en tvåa välling... o en påse med morötter som jag o mamma skall koka o mosa o frysa in så det finns fördigt när hon ska få lov att smaka det...
Å det är ju typ nu snart :-D

Alexandra somnade en sväng på väg hem från stan.... det gick inte att hålla henne vaken....
När vi väl skulle sova så skulle det babblas en massa....
Hon berättar heeeela tiden om Totiki ( den lilla katten vi hade hemma)
Hur stor den är, att jag gav den mat i flaska, att den sov o att hon pussat på den...
( Bilden e från kräftskivan hos mormor :-D )
Sen skulle hon berätta om nån som är så stark att den kan lyfta hennes månar o stjärnor i taket....?
O självklart skulle telefonen vara med i sängen :-/... men jag tvingade henne att lägga den ovanför kudden o iiiinte röra den
Issi ( den vita björnen Isidor) skulle vara med o sova för andta natten i rad nu...
Det börjar bli så att det alltid ska vara någon med...
Oftast är det Bea, katten eller nu Issi

Båda theherna somnade sent men nu sover de ialla fall
Go´ natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar