måndag 27 september 2010

Öppnis, måleri o jamisparty

Helgen började med ett besök på Öppnis på fredagsmorgonen...
Mamma har bestämt att jag INTE får gå dit själv... för då är vi inte framme förrän de stänger....
O jag går med på det ... bara lite protester :-D
Jag får alltid hoppa ur vagnen när vi kommer till stenporten vid kyrkan.
Det var hur många barn som helst...
Jag lekte med en kille som heter Natti.
Mamma satt på golvet med Jojo...
Där e så många bebisar ... typ 5 st som e nästan som Jojo
Jag fick blåsa ut ljus när vi sjungit i mörkret - det e kul :-D
På vägen hem kollade jag in fontänen... den var tom :-(
Sen såg vi ankorna... de var på väg över vägen... lastbilar o bilar fick stanna :-D, det var spännande att se hur de gick över vägen... o det var många som skulle över till våran sida... sen kom de fram till oss o sa hej..
Mamma sa att de nog kännde igen mig o trodde att jag hade med sånt fär gott bröd :-D

Sen lite senare kom vår bestefar :-D
Vi satt på golvet han o jag o skruvade ihop en säng som jag fick till mina dockor :-D



 Sen började pappa o bestefar fixa uppe i det stora rummet...
Mamma säger att det ska bli mitt rum... o sen Jojos med när hon blir lite större...
FÖRE:

 EFTER:

Jag visar upp rummet för Issi

Jag leker med min fina prasseldocka som jag fick av bestefar :-D

Mamma plockade fram kläder som vi har fått av Camilla, Lisa o Ebba :-D
Denna prinsessklänning gillade jag mest... å så hatten såklart :-D

Pappa o jag skulle ner till affären...
Jaaaa... vi ska *kyckla* :-D
Å så tog vi en sväng nerom ankosarna o sa hej :-D 


Idag hade jag o lillasyster pyjamas- mys :-D 




Hjälp mig.... Fisken anfaller mig.... 

Pappa o jag fixár med mammas "fån"... den kunde låta som en anka... det var kul... 
Å så kan man peka o *tyck, tyck* en massa :-D 

Det är almänna anfallardagen idag.....
Först fisken, sen mamma
HJÄÄÄÄLP!!! :-D 

Mamma säger att jag kan bli den nya Susanne Lanefeldt.... Jag fattar ingenting o har ingen aning om vem den tanten e.... 

Nu har bestefar åkt hem efter att ha hjälpt G köpa lite pinnar o plattor till Alex nya sämg :-D
Så fint det blir i rummet...
Ska kolla på hyllorna som står i garaget... de ska nog målas innan de ska upp...
Ska bli välfigt roligt att få iordning där... gardinerna ligger o väntar i skåpet...
<3 tack bestefar <3

1 kommentar: