torsdag 17 februari 2011

DAGIS del2

Dagens tripp ut i en ny värld...

Här är vi på Espereds dagis


Vi tittade runt med en fröken som hette Gittan (kanske Gitte ) o hälsade oxå på fröken Lovisa...
De hade en myssoffa där de åt frukt o läste sagor...
Tre bord de åt mat vid...
En massa pussel o pärlor o nere i källaren hade de ett stoooort jympa rum....
Där hade de jympa varje vecka om man var fyra år... då skulle man oxå duscha efteråt för att träna på det med :-D
Var man mindre så hade man rytmik där nere...
Jag fick prova en stor gul studsmatta :-D

Vi klär på oss för att gå vidare...


Sen kom vi till Furulunds dagis...
Där satt det några tjejer i min storlek o degade...
Jag intog en av platserna o började dega ...
Att mamma o pappa gick runt o tittade brydde jag mig inte om...
Tant Engla har nog rätt....
O pappa o mamma tror inte heller att det kommer bli så svårt för mig att bli dagisvan :-D
Jojo fick full uppmärksamhet av alla stora tjejerna....
De tyckte om bebisar :-D
Sen skulle vi hem därifrån med.....

Det var en hoppbar ramp de hade...

Pappa o lilla JOJO i isblåsten...
O så jag o mamma
Det var en kul dagisdag :-D

Puss ♥ kram

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


Jaa...
Pratade ju med tanten på kommunen...
Inget garanterat men man fick ju önska...
Just nu lutar vi väl åt att sätta espered som förstahandsval...
Det känndes lite mer strukturerat...
Lite mer engagerat
O lite mera dagisiht :-/
Lokalerna könndes trevligare o dessutom fick barnen sova ute.
Personalen som vi träffade känndes bra....

Ett till imorron o kanske nåt nästa vecka med...
Sen ska det bara funderas en massa...

Vi har ytterligare ett dilemma...
Inskolning mitt i sommaren...
Hmmmmm...
Nän
Vet inte hur vi ska lösa det... men det får vi fundera på det med....
En idé är väl att vi får pussla till mitten av augusti...
Den andra e att försöka få en plats INNAN sommarens omställningar o sammanslagningar...
Jaa... fundera o sen prata med kommuntanten igen....
O alla andra man måste prata med......

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar