söndag 2 januari 2011

20011 januari, den allra första dan på året

Vilken morron....
Först blåste det hela natten... rena stormen...
Sen vaknade Josephine vid 4,30 - HUNGRIG...
Hon åt 150 ml välling o sen somna hom gott igen :-D
Kl 9,00 hörde jag Alexandra vid dörren -"Mamma"
Vi myste lite o viskade för Jojo sov fortfarande.
Alex hämtade en bok o tittade i o sen vaknade Jojo 9,30
:-D
Vilken härlig start på dagen :-D å på året :-)

Mamma säger att jag har en matvraksdag....
först 150 vid 4,30.
Sen 160 vid 10...
O sen frukost vid 11,30 - en halv macka, ett halvt ägg o en tallrik gröt gjort på 5 matskedar pulver....
13,10 sov jag gott :-D
Jag lånar storasysters säng att sova i på dan nu....
Mamma gör test för att se om jag kanske kan sova lite längre då...
1 timme o 10 minuter sov jag :-D

Bestefar gjorde jättefina hattar till oss :D
 Sen var det nåt som hette Ivanhoe på tv som vi skulle titta på.... då fick vi lite glass o paj
 Pappa lyckades inte hålla sig borta från köket helt igår utan gjorde en fin paj
Man blev rätt kladdig
 *mmmmmm*
 Jag blev glad för min gröt istället :-D

Sen började det....
Jag blev magsjuk :-(
Jag mådde inte alls bra....
Å då är det ju gott med blåbärssoppa...
 När storasyster skulle sova var vi med upp allihopa....
Hon snurrade o kastade sig på golvet o betedde sig allmämt intressant :-D
Hon e rolig min syster :-D


NATTIS!

1 kommentar:

  1. Härlig första dag på året med sovmorgon. Avslutningen var kanske inte den bästa med mycket sjukdom. Måtte vi få ett friskare år 2011.

    SvaraRadera