söndag 2 januari 2011

NYÅRSAFTON


Vi åt sen frukost....
Mamma gjorde lite Juice så vi ska bli friska ,

o så frös hon in lite så att Jojo o jag kan få sen

sen myste vi lite...
Mamma hade inte sett sound of music på evigheter så hon tittade lite på den...
Men den var ju jättelång så halva fick vi spela in...

Bestefar kom....
Han pratade lite med lillasyster

Det var ju mamma som skulle göra mat, eftersom hon tycker att pappa alltid får stå i köket när det e festligt...
Mamma skulle göra inbakad kvibillespäckad  fläskfike med klyft Jams till o så var det fyllda svampar till o en rödvinssås...
Jag åt inte så mycket...
Men de stora gillade maten :-D

Vid 7- tiden var vi ute o smållde några raketer...
Jag tyckte att swuschljudet var lite läskigt o Jojo gillade inte smällarna...
Men det var fint med det glittrande ljuset :-D
Visst e vår buske fin i snökläder :-D



Sen åt vi...
Å sen tittade jag på raketerna genom fönstret med bestefar

Bilder på våra bordsdekoration o bubbeldrickat som jag oxå fick :-D


 Sen dansade jag natten lång i min fina klänning :-D
 Tur att man vet hur man höjer själv :-D
 Ok då... inte natten låmg....
Precis som askungen hade jag en tid att passa...
Det var trött-tiden
Då finns det som tur är alltid en sutt o en örsnibb till hands....
Gott nytt år på er alla
O en extra kram till tant Anette - Tack för den fina klänningen :-D
Go natt

2 kommentarer:

  1. Hihihihi söt hon va i klänningen kram

    SvaraRadera
  2. Låter som att ni haft en underbar nyårsafton med god mat, sällskap och fyrverkerier.
    Själv hoppade jag över middagen (planka/köttfärslimpa), men åt massor av den goda efterrätten (chokladdoppad frukt, bl.a. jordgubbar). Jag försökte hålla mig vaken in i det längsta, men somnade vid 22-tiden. Molly somnade innan mig. Men ett par raketer så jag, både på nyårsafton, dagen innan och dagen efter. Här på Grönevång smäller de fyrverkerier i flera dagar.

    SvaraRadera